İKÇÜ Aureum Diem Takımı AA Medya Teknolojileri Hackathonu’nda Jüri Özel Ödülünü Kazandı

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Aureum Diem Takımı, Medya teknolojileri alanında bir ilk olan “AA Medya Teknolojileri Hackathonu V2.0”da geliştirdikleri oyunlaştırma temelli haber okuma platformuyla Jüri Özel Ödülü’nün sahibi oldu

İKÇÜ Aureum Diem Takımı, Ziraat Bankası ana sponsorluğunda, AA, AA Teknoloji, DIGIAGE ve Bilişim Vadisi iş birliğinde düzenlenen “AA Medya Teknolojileri Hackathonu V2.0”da 127 takım arasından finale kalan 14 takımdan biri oldu ve İstanbul'daki Uluslararası Haber Merkezi'nde gerçekleştirilen 48 Saatlik Yüz Yüze Geliştirme Döneminin sonunda Jüri Özel Ödülü’nü kazandı.

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) SKS Teknofest Topluluğu Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Agah Tekindal rehberliğinde çalışmalarını yürüten Aureum Diem Takımı; Teknofest Topluluğu Başkan Yardımcısı Halim Ağdemir, Bilgisayar Mühendisliği 4. sınıf öğrencisi Erdem Altuğ Malkan, 2. sınıf öğrencisi İsmail Tarım ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü mezunu Ege Alşan’dan oluşuyor.

Medya teknolojileri alanında bir ilk olan “AA Medya Teknolojileri Hackathonu V2.0”da geliştirdiği Presk mobil-web cross platform uygulamasıyla oyunlaştırma tekniklerini kullanarak haber okunma oranlarını artırmayı hedefleyen İKÇÜ Aureum Diem Takımı, kullanıcıları bilgi yarışması formatında haberleri okumaya teşvik eden bir yapı oluşturdu.

İKÇÜ Aureum Diem Takımı’nın geliştirdiği uygulama, kullanıcıların yaşam boyu öğrenme süreçlerine Spikerlik, Gazetecilik ve Reading modülleriyle üç farklı boyutta destek sağlamayı amaçladı.

Kullanıcıların güncel bir haberi sunmasına ve bu sunumun Anadolu Ajansı’na yüklenmesine imkan veren Spikerlik Modülü ile diksiyon, jest-mimik gibi parametreler üzerinden yapay zeka modelinin performans değerlendirmesi ve geliştirilmesi gerek noktaları detaylı bir şekilde sunması sağlandı.

Var olan bir haberin parçalarının kullanıcılara verilerek, bu parçalardan haberi yeniden yazmalarının istendiği Gazetecilik Modülü’nde, arka plandaki yapay zekanın, yazılan metni orijinal haberle karşılaştırması, aynı zamanda AI ile yazılıp yazılmadığını kontrol etmesi tasarlandı. Verilen feedbackler ile de kullanıcıların gazetecilik becerilerinin geliştirilmesi amaçlandı.

Kullanıcıların istedikleri dilde bir haber okumasını ve okuma tamamlandıktan sonra kendilerini bekleyen reading sınavına girmesini sağlayan Reading Modülü ile de kullanıcıların hem ilgilendikleri dilde gelişim sağlaması hem de ilgili haberi aktif bir şekilde okuması hedeflendi.

Geliştirdikleri yenilikçi mobil uygulama ile fark yaratan öğrencilerini tebrik eden Teknofest Topluluğu Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Agah Tekindal, bu başarıyı “Teknofest ruhunun İKÇÜ’deki yansıması” olarak değerlendirdi ve disiplinlerarası üretkenliğin ve inovasyon kültürünün genç mühendisler arasında yaygınlaştığını vurguladı.