AkademiEğitimEn GüncelFEATUREDİKÇU

İKÇÜ’den TÜBİTAK Proje Yarışmasında Derece

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü öğrencisi Murat Kılcı’nın görme engelli bireylerin hayatını kolaylaştırmak amacıyla tasarladığı proje TÜBİTAK 2242 Üniversite Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmalarında üçüncü olma başarısı gösterdi

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü öğrencisi Murat Kılcı’nın, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Volkan Kılıç danışmanlığındaki “Görme Engelliler İçin Otomatik Görüntü ve Ses Altyazılama” başlıklı projesi TÜBİTAK 2242 Üniversite Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmalarında üçüncü oldu. 

Akıllı Şehirler ve Ulaşım, Bilgi ve İletişim Teknolojileri, Eğitim, Enerji ve Çevre, Gıda ve Tarım, Makine İmalatı ve Otomotiv, Sağlık, Savunma, Uzay ve Havacılık ve Sosyal Yenilikçilik ve Girişimcilik olmak üzere 9 ana teması bulunan ve 511 proje arasında 115 projenin finale kalmaya değer bulunduğu yarışmada, İKÇÜ öğrencisi Murat Kılcı’nın “Görme Engelliler İçin Otomatik Görüntü ve Ses Yazılama” başlıklı projesi Bilgi ve İletişim Teknolojileri kategorisinde üçüncülük elde etti. Değerlendirmeler sonucunda derece alanların, projelerini TEKNOFEST 2023 kapsamında sergileyecekleri ve ödüllerini burada alacakları bildirildi. 

“Görme Engelliler İçin Otomatik Görüntü ve Ses Altyazılama” başlıklı projesi hakkında bilgi veren Kılcı, projesini teknolojiden yararlanarak görme engelli bireylerin hayatlarını normalleştirmek ve kolaylaştırmak amacıyla tasarladığını ifade etti. Kılcı: “Bu, bir görme engellinin içinde bulunduğu ortamı ve bu ortamda gerçekleşen aksiyonu betimleyen bir projedir. Örneğin, bir saat kulesinin olduğu yerde, insanların gezdiği bir alanı resmettiği zaman, o alanı ‘saat kulesi ve etrafında yürüyen insanlar’ şeklinde görme engelli bireye sesli bir biçimde betimliyor. Aynı şekilde, müzik yapan bir insanın etrafında dans eden insanların olduğu bir ortamda gerçekleşen aksiyonu da uygulamaya tanıttığı zaman, uygulama ‘gitar çalan bir müzisyen ve etrafında dans eden insanlar’ şeklinde bu olayı da sesli olarak betimliyor” şeklinde konuştu. “Normal hayatta görme engelli bireylerin yaşadıkları sıkıntıları bir nebze olsun hafifletmek ve onların hayatın işleyişine adapte olmalarına katkı sağlamak istedim” diyen Kılcı, proje kapsamında verdikleri destekten dolayı üniversite yönetimine ve başta projenin akademik danışmanı olan Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Volkan Kılıç olmak üzere tüm hocalarına teşekkür ederek sözlerini noktaladı.