42,5597$% 0.06
49,5173€% -0.1
5.733,26%-0,21
4.184,23%-0,41
11.185,47%1,62
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü tarafından modern eğitim yöntemlerini konu alan bir program düzenlendi
Haber- Elif Sude Sarıkaya
Modern eğitim yöntemlerine ilişkin akademik personele bilgi vermek için İKÇÜ Hekim Hacı Paşa Konferans Salonunda düzenlenen programda, İKÇÜ Bologna Eşgüdüm Koordinatörü Doç. Dr. Necmettin Çelik ile İzmir Demokrasi Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Kadriye Dimici konuşmacı olarak yer aldı.
Amaç: Modern Eğitim Yöntemlerini Yaygınlaştırmak
Açılış konuşmasını yapan Bologna Eşgüdüm Koordinatörü Doç. Dr. Necmettin Çelik, eğitim programını, İKÇÜ’de modern eğitim yöntemlerini içeren derslerin sayısının arttırılması ve yaygınlığının sağlanması amacıyla planladıklarını söyledi. Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü’nün 2025 yılı içerisinde yürütmüş olduğu faaliyetlerden bahseden Doç. Dr. Çelik, “Bizler, bu amaç doğrultusunda ilk olarak üniversite akademik kadrosuna yönelik olarak bir formasyon eğitimi tasarladık. 4 modül ve 25 dersten oluşan bu formasyon eğitiminin içerisinde modern eğitim yöntemleri ve alternatif ölçme teknikleri çokça yer almaktaydı. İlk eğitimimize katılan ve başarılı olan 111 öğretim elemanına başarı belgeleri Rektörümüz Prof. Dr. Saffet Köse tarafından takdim edildi. İkinci eğitimimize ise 15 farklı birimden toplam 270 hocamız katıldı. Yapacağımız sınav sonrasında başarılı olan öğretim elemanlarımıza da başarı belgelerini takdim edeceğiz” dedi. Doç. Dr. Çelik, modern eğitim yöntemlerini ve alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini İKÇÜ’de yaygınlaştırmak için Müfredat Reformu Çalıştayı yapmayı planladıklarını ve bu kapsamda tüm birimlerden, iç ve dış paydaşlardan görüş topladıklarını ifade etti. Bu görüşleri, program tasarımı ve çıktılarına yönelik tavsiyeler, öğrenme çıktılarına yönelik tavsiyeler ve ölçme tekniklerine yönelik tavsiyeler olmak üzere farklı başlıklar altında özet rapora dönüştürdüklerinin ve tüm birim yöneticilerine sunduklarının bilgisini veren Doç. Dr. Çelik, yine bu kapsamda Bologna ders içeriği hazırlama ve Bloom taksonomisi isimli bir yardım videosu hazırladıklarını bildirdi. Doç. Dr. Çelik, hizmet içi eğitimler, süreç toplantıları ve deneyim paylaşım toplantıları ile modern eğitim yöntemlerine ilişkin bilgilendirme ve farkındalık faaliyetlerini sürdürdüklerini anlattı.

Bir Zihniyet Dönüşümü Yaşanıyor
Açılış konuşmasının ardından İzmir Demokrasi Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Kadriye Dimici sunumuna başladı. Dr. Öğr. Üyesi Dimici, yıllarca İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi’nde görev yapmış olmanın kendisi için ayrı bir anlam taşıdığını belirterek modern eğitim yöntemlerine ilişkin kapsamlı bir içerik sundu. Sunumda; tartışma köşeleri, vızıldama grupları, örnek olay incelemesi, probleme dayalı öğrenme (PDÖ) ve proje tabanlı öğrenme (PTÖ) gibi aktif öğrenme yaklaşımlarının sınıf içi etkileşimi artırmadaki etkileri ele alındı. Geleneksel öğretim yöntemleri ile modern öğretim yöntemlerini öğretmen rolü açısından karşılaştıran Dr. Öğr. Üyesi Dimici, geleneksel öğretimde bilgi veren, izleyen, kontrol eden şeklinde konumlanan öğretmenin yerine modern öğretimde bilgiyi paylaşan, yönlendiren ve kolaylaştırıcı öğretmen rolünün geçtiğini ifade etti. Gelenekselden modern öğretim yöntemlerine geçişin bir zihniyet dönüşümü olarak görülmesi gerektiğini dile getiren Dr. Öğr. Üyesi Dimici, “Geçmişte daha çok bilgi veren, bunu izleyen ve kontrol eden bir öğretmenden bahsediyorduk. Ancak, teknolojinin hayatımızın her alanına yerleştiği ve bilginin herkes tarafından ulaşılabilir hale geldiği günümüzde bu yöntemin ne kadar geçerli olduğu sorgulanabilir. Benim, burada sadece bilgi veren konumunda olmamın bir anlamı kalmadı. Çünkü öğrenciler, bu bilgilere bizden daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşabiliyorlar. O zaman ne bekliyoruz şu anki öğretmenden? Bilgiyi sadece paylaşmasını bekliyoruz ve yönlendirici, kolaylaştırıcı olmasının; öğrencilere mentörlük yapmasının daha doğru olacağını söylüyoruz. Öğreticinin konu ve bilgi odaklı olmasından ziyade, öğrencilerle beraber bir şeyler üretmesi, bazı şeyleri tartışabilmesi, gelecek perspektiflerini ortaya koyması gerekiyor. Şu anki bilgiler belki de yirmi yıl sonra güncelliğini yitirecek çünkü” diye konuştu.
”
Program, İKÇÜ Bologna Eşgüdüm Koordinatörü Doç. Dr. Necmettin Çelik tarafından konuk konuşmacı Dr. Öğr. Üyesi Kadriye Dimici’ye teşekkür belgesi takdim edilmesi ile birlikte sona erdi.

“Santorini’nin Külleri, Su ve Ateş” İzmir Prömiyeri ve Söyleşisi Gerçekleşti
1
Çelebili Minikler 23 Nisan’ı Dopdolu Bir Programla Kutladı
111019 kez okundu
2
Türkiye’nin En Genç Kadın Profesörü İKÇÜ’lü
2657 kez okundu
3
İzmir’in En Donanımlı Farazi Mahkeme Salonu İKÇÜ Hukuk Fakültesi’nde Açıldı
1738 kez okundu
4
“İKÇÜ Diş Hekimliği Fakültesi Hastanesi İzmir’in Modern Yüzü Olacak”
913 kez okundu
5
İKÇÜ’nün TÜBİTAK Destekli 4. Uluslararası Öğrenciler Sosyal Bilimler Kongresi İçin Geri Sayım Başladı
911 kez okundu