İKÇÜ’de Oryantasyon Coşkusu
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Sağlık, Kültür ve Spor Daire (SKS) Başkanlığı tarafından düzenlenen 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Oryantasyon Programı fuaye alanında başladı.
İki gün sürecek olan oryantasyon günlerinde, yeni öğrencilerin üniversite hayatına adaptasyonlarını kolaylaştırmak; kampüs hayatı, öğrenci toplulukları, kütüphane, yemek hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberlik imkânları, sportif faaliyetler ve üniversite bünyesinde yer alan spor tesisleri ile ders programları gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamak için öğrenci toplulukları ve idari birimlerin stantları yer alıyor. İlk gününde renkli görüntülere sahne olan oryantasyon buluşmasına İzmir Katip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Rektörü Prof. Dr. Saffet Köse konuk oldu. Stantları tek tek dolaşan Prof. Dr. Saffet Köse’ye, Rektör yardımcısı Prof. Dr. Muhsin Akbaş, konferans vermek üzere İKÇÜ’nün misafiri olan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) Ar-Ge ve Teknoloji Direktörü Prof. Dr. Erdal Çelik ve beraberindeki heyet ile SKS Daire Başkanı Fatih Can eşlik etti.
Sosyalleşmek de Eğitimin Bir Parçası
Oryantasyon programına yoğun ilgi gösteren öğrencilerle bir araya gelen Rektör Prof. Dr. Saffet Köse, eğitimin artık dört duvar arasıyla sınırlı kalmadığı çağımızda, sosyalleşmenin de eğitimin bir parçası haline geldiğinin altını çizdi. Rektör Prof. Dr. Köse: “Araştıran, sorgulayan, düşünen ve üreten bir nesle ihtiyaç duyulan dünyamızda artık sosyal zekânın da ölçüldüğünü görmekteyiz. O açıdan boş zamanı düşünmek yerine, zamanınızı sosyalleşmenizi sağlayacak faydalı etkinlikler için özel olarak ayırmalısınız. Çünkü bu fırsatları öğrenciyken değerlendirmek çok değerli” diye konuştu. Öğrencilerle bol bol sohbet eden, öğrenci topluluklarının yaptıkları faaliyetlerle ilgili topluluk üyelerinden bilgi alan Rektör Köse: “Ortak hayalleri, hobileri olan öğrencilerimizi buluşturan topluluklarımız, gerçekleştirdikleri etkinlikler ile takım çalışması, zaman yönetimi, proje geliştirme gibi yetkinliklerini arttırıyor” dedi.