İKÇÜ SBBF TÜBİTAK 2209-A Proje Yazma Eğitimi Düzenledi
Fotoğraf- Simay Baran
Muhabir- Aleyna Arslanbaş
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi tarafından TÜBİTAK 2209/A Projesi Yazma Eğitimi düzenlendi
TÜBİTAK 2209/A Projesi Yazma Eğitim programı, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Nizami-i Gencevi Konferans Salonunda, Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi öğrencilerine yönelik olarak düzenlendi. Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Elif Korap Özel, Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Resul Babaoğlu ve Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Özgür Polat’ın, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı hakkında detaylı bilgiler verdikleri ve danışmanlığını yaptıkları öğrenci projelerinden örnekler sundukları etkinliğe çok sayıda öğrenci katıldı.
Her Şey Özgün Bir Fikir Bulmakla Başlıyor
Öğrencileri proje yazmaya teşvik etme amacını taşıdıklarını söyleyerek sözlerine başlayan Prof. Dr. Elif Korap Özel, TÜBİTAK 2209/A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı’nın kapsamı ve koşulları hakkında bilgi verdi. Proje oluşturma sürecinin özgün bir fikir bulmakla başladığını belirten Prof. Dr. Özel, bu süreçte proje akademik danışmanının rolüne değindi. Prof. Dr. Özel, ”Fikirler aslında etrafta yüzüyor” diyerek, öğrencilerin fikir bulma sürecinde gündelik yaşamlarına, kendi sorunlarına ve çevrelerine odaklanmaları gerektiğini vurguladı.
Projelerde Yer Almak Öğrencileri Cesaretlendiriyor
Henüz öğrenciyken bir araştırma projesinde yer alınmasının öneminden söz eden Doç. Dr. Resul Babaoğlu, TÜBİTAK 2209-A projelerinin, proje yazma becerilerini arttırarak kariyer hayatlarının başında öğrencileri cesaretlendirdiğini de belirtti. Öğrencilerin çevrelerindeki sorunlara karşı, gösterecekleri duyarlılığın ve yaratıcı fikirlerle sunacakları çözüm önerilerinin önemini vurgulayan Doç. Dr. Babaoğlu, proje öneri formunun doldurulması hakkında bilgi vererek tavsiyelerde bulundu.
Daha Basit Olgulara Odaklanılmalı
Dr. Öğr. Üyesi Özgür Polat ise, 2209-A öğrenci projelerinde TÜBİTAK’ın beklentilerini örnek projeler üzerinden anlattı. Öğrencilere, büyük sorunlar yerine daha basit olgulara odaklanmalarını tavsiye eden Dr. Öğr. Üyesi Polat, her gün görülen bir sanat broşüründen bile bir fikir ortaya çıkarılabileceğini dile getirdi. Gündemde olan konularla ilgili oluşturulan proje fikirlerinin daha kolay kabul edileceğini belirten Dr. Öğr. Üyesi Polat, bu tür konularla ilgili veri bulmanın ve proje yazmanın daha kolay olacağını vurguladı.