DOLAR

39,5851$% -0.32

EURO

45,6681% -0.99

GRAM ALTIN

4.322,05%1,03

ONS

3.427,88%1,36

BİST100

9.311,88%-2,19

a

Eğitimde Yapay Zekâ Çalıştayı

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Cihannüma Ekonomik ve Toplumsal Uygulama ve Araştırma Merkezi (CETAM), Bilim İletişim Ofisi ile İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde “Eğitimde Yapay Zekâ Çalıştayı” düzenlendi. Çalıştay ile İzmir’de yapay zekânın eğitimde etkili ve verimli kullanımına yönelik kapsamlı bir yol haritası oluşturuldu

İzmir’de eğitim sektörünün dijital dönüşüm sürecine, yapay zekâ teknolojilerinin etkin kullanımına katkı sunması adına düzenlenen çalştay, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekan Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Ela Burcu Uçel ile Dr. Öğr. Üyesi Emrah Noyan moderatörlüğünde yapıldı. İzQ Girişimcilik ve İnovasyon Merkezinde düzenlenen çalıştaya, İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, İKÇÜ CETAM Müdürü Prof. Dr. Serhat Burmaoğlu, yönetim kurulu üyeleri Doç. Dr. Mehmet Büküm, Dr. Öğr. Üyesi Esra Dündar Aravacık, Dr. Öğr. Üyesi Kemal Yayla, İzmir İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı İlker Erarslan, İzmir İl Millî Eğitim Şube Müdürü Ali Can Güllü, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Bilişim Teknolojileri  Koordinatörü Dr. Mustafa Coşkun ile İzmir genelinde farklı branşlarda görev yapan öğretmenler katıldı.

İzmir’de Yapay Zekâ ile Yeni Dönem

Üniversite-kamu iş birliği modelinin başarılı bir örneğini gerçekleştirmekten duydukları memnuniyeti paylaşan İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, yapay zekâ teknolojilerinin pedagojik yaklaşımlarla entegrasyonu konularında çalışmalar yürüttüklerini ifade etti. Yapay zekânın eğitimde sağlayacağı fırsatlara dikkat çeken Dr. Yahşi, bu gibi iş birlikleri sayesinde İzmir’in eğitimde örnek bir şehir haline gelmesini hedeflediklerini aktardı.

 İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Yahşi, “Evlatlarımızın geleceğini şekillendirecek çok önemli bir planı hayata geçirmek için bir aradayız. İzmir’de 850 bin öğrencinin potansiyelini ortaya çıkarabilmek için çok çalışıyoruz. İl Millî Eğitim Müdürlüğü olarak, teknolojik gelişim ve değişimde öncü bir rol üstleniyoruz. İzmir eğitim ailesi olarak önceliğimiz, yapay zekâyı eğitimde daha etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmektir. Öğretmenlerimizle birlikte, yapay zekâyı eğitim süreçlerimize dâhil ederek çocuklarımızın gelişimini desteklemek için kararlılıkla çalışıyoruz. Araştırarak, üreterek ve birlikte hareket ederek öğrencilerimizin her zaman yanında olacağız. Bu süreçte emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” diye konuştu.

Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu

İKÇÜ CETAM Müdürü Prof. Dr. Serhat Burmaoğlu da öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek ve güvenli yapay zekâ (YZ) kullanımı alanında bilinçlendirecek yöntemlerin geliştirilmesi gerektiğini vurguladı. Öğretmenlerin teknolojik dönüşüm sürecinde, kendilerini sürekli yenilemelerinin önemine dikkat çeken Prof. Dr. Burmaoğlu, İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğünün desteğiyle gerçekleştirilen çalıştayın, bu anlamda önemli bir misyonu üstlendiğini aktardı. Prof. Dr. Burmaoğlu, “YZ modellerinin kötü aktörler tarafından kullanılabileceği gerçeğini göz önünde bulundurmalıyız. Biz eğitimcilere, ülkemizin kalkınmasında söz sahibi olacak öğrencilerimizin bu süreçten fayda ile çıkması gibi büyük bir sorumluluk yüklüyor. Çocuklarımız için çok yönlü ve bütünsel bir anlayış geliştirmemiz gerekiyor. AI nesli diye tanımladığımız bir neslimiz var. AI’nın bugün şekillendirilme şekli gelecek nesiller üzerinde önemli etkilere sahip olacak. Akıllı yapay zekâ destekli sistemleri kullanmak, birçok eğitim kurumunun verimliliğini büyük ölçüde artırabilir. Yapay zekâ uygulamaları sayesinde 21’inci yüzyıl becerileri olarak adlandırdığımız öğrenme ve yenilenme becerileri, mesleki beceriler, medya ve teknoloji becerilerinin öğrencilere kazandırılması daha kolay olacaktır ” dedi.

Yapay Zekâ Alanındaki Gelişmeleri Yakından Takip Ediyoruz

İl Millî Eğitim Şube Müdürü Ali Can Güllü, yapay zekâ teknolojilerinin eğitimde daha kritik bir rol üstlendiğine vurgu yaptı. Güllü, “Birkaç yıl içinde, yapay zekânın eğitim süreçlerinde ve öğrenme deneyimlerinde fark yaratacak düzeyde gelişeceğini öngörüyoruz. Bu anlamda, şu ana kadar 200 öğretmenimize yapay zekânın pedagojik uygulamaları ve dijital araçları kullanımı konusunda eğitim verdik; üniversitelerle iş birlikleriyle de yapay zekâ tabanlı yenilikçi projeler geliştirmeye devam ediyoruz” diye konuştu.

BT İl Koordinatörü Dr. Mustafa Coşkun, konuşmasında yapay zekânın eğitimde devrim yaratacağına inandığını belirtti. Ayrıca, öğrencilerin her zaman öğretmene ihtiyaç duyduğunu vurgulayarak öğretmenin teknolojiyi destekleyici bir araç olarak kullanması gerektiğinin altını çizdi.

Modifiye World Cafe Yöntemiyle Kapsamlı Tartışmalar

Çalıştay kapsamında “Yapay Zekâ Kulübü”, “Yapay Zekâ Öğretmen Eğitimi”, “Yapay Zekâ Etiği”, “Yapay Zekâ ile Dijital Modelleme ve Oyunlaştırma”, “Yapay Zekâ ile Ses, Görsel ve Video Oluşturma” ile “Yapay Zekâ Doğal Dil Modelleri ve Komut Mühendisliği” başlıklarında atölyeler düzenlendi.

Oturumlarda, okullarda yapay zekâ kulüplerinin kurulması, öğretmenlerin yapay zekâ alanında güçlendirilmesi, öğrencilere yönelik yenilikçi uygulamaların geliştirilmesi ve üniversitelerle örgün eğitim arasındaki iş birliklerinin artırılması konuları değerlendirildi.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

İKÇÜ’lü Öğrenciler Tarihi Yazma Eserleri Geleceğe Taşıyor

HIZLI YORUM YAP

Arşivler