DOLAR

42,5203$% 0.04

EURO

49,5915% -0.02

GRAM ALTIN

5.788,72%0,63

ONS

4.233,17%0,56

BİST100

10.986,38%0,62

a

İKÇÜ’den Engelsiz Konser ve Nöroçeşitlilik Paneliyle ‘Farklılığın Farkındayız’ Mesajı

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Engelsiz Üniversite Koordinatörlüğü, 3 Aralık Dünya Engelliler Günü’ne özel olarak düzenlediği Engelsiz Konser ve Nöroçeşitlilik Paneli ile ‘Farklılığın Farkındayız’ mesajı verdi

Fotoğraf- Şule Dürgün, Hazal Aladağ

İKÇÜ Prof. Dr. Fuat Sezgin Konferans Salonunda düzenlenen ve Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Muhsin Akbaş ile İKÇÜ Engelsiz Üniversite Koordinatörü Prof. Dr. Melike Tekindal’ın açılış konuşmalarıyla başlayan programa Genel Sekreter Yardımcısı Muhammed Enes Uzun, dekanlar, İKÇÜ Engelsiz Üniversite Koordinatör Yardımcıları Doç. Dr. Ahmet Ege ile Öğr. Gör. Dr. Tuğçe Şık ile akademisyenler ve çok sayıda öğrenci katıldı.

Toplumsal Kalkınma Engelli Bireylerin Kalkınmasına Bağlı

Açılış konuşmasında, istatistiki verilerin dünya genelinde her 6 kişiden birinin engelli olduğunu gösterdiğini hatırlatan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Muhsin Akbaş, Türkiye’de ise 2021 yılı verilerine göre 4 milyon 800 civarı engelli bireyin kayıtlara geçtiğini dile getirerek, “Bunlar sadece rakam değil. Ne kadar büyük bir sorumluluk altında olduğumuzu anlamamız için çok önemli işaret ve ifadeler” dedi. BM tarafından Dünya Engelliler Günü’nde farkındalık oluşturmak üzere her yıl bir tema belirlendiğini söyleyen Prof. Dr. Akbaş, “Toplumsal ilerlemeyi sağlamak için engelliliği kapsayan toplumlar yaratmak, şeklindeki bu yılın teması toplumsal kalkınma ile ilgili. Dolayısıyla, toplumların kalkınması engelli bireylerin kalkınmasına ve onların katılımına bağlı. Engelliler,  toplumumuzun birer ferdidir. Onların,  toplum yaşamının her alanında yer ve görev alıp, bu görevlerin gereğini de en iyi şekilde yerine getirerek toplumun kalkınmasına katkıda bulunmalarının yolu açılmalıdır. Bir engelli vatandaşımız artık ‘bir ihtiyacın var mı? şeklinde bir soruyla karşılaşmamalı. Toplumun her kesiminin ihtiyacı karşılanmalı. Bunun farkında olduğumuzu ifade etmek istiyorum öncelikle” dedi. Etkinliği düzenleyen Engelsiz Üniversite Koordinatörlüğü’ne teşekkür eden Prof. Dr. Akbaş, “Bu etkinliğin gerçekleşmesini mümkün kılan pek çok iç ve dış paydaş var. Bornova Hasan Tahsin Özel Eğitim Meslek Okulu idarecilerine, hocalarına ve öğrencilerine de hoş geldiniz diyor, emekleri ve katkıları için teşekkür ediyorum. Yaptıkları iş gerçekten çok değerli” dedi. Prof. Dr. Akbaş, etkinliğin gerçekleşmesinde emeği geçen herkese ve katılımcılara teşekkür ederek konuşmasını noktaladı.

Uluslararası Kitap Müjdesi

3 Aralık Dünya Engelliler Günü’nün, 1992 yılında Birleşmiş Milletler’in almış olduğu kararla birlikte,  o tarihten bu yana farkındalık yaratılan günlerden bir tanesi haline geldiğini aktaran İKÇÜ Engelsiz Üniversite Koordinatörü Prof. Dr. Melike Tekindal, “Farkındalık diyorum, çünkü bugün, kutlanacak bir gün değil. Bugün bilinçli bir farkındalığa ulaşarak engellilik olgusunun toplumdaki yansımalarını göz önüne sermeyi, güçlü yanları motive etmeyi ve birlikte paylaşarak yeni şeyler üretmeyi hedefliyoruz” dedi. Prof. Dr. Tekindal, İKÇÜ Engelsiz Üniversite Koordinatörlüğü olarak, engellilik olgusuna hak temelli yaklaşarak, her bireyin vatandaşlık haklarının olduğunu göz önüne alarak; bu çerçevede de sosyal, sağlık, eğitim ve kültürel anlamda erişilebilirliğin sağlanması gerekliliği noktasında çalışmalar yürüttüklerini söyledi. Prof. Dr. Tekindal, “Biz burada koordinatörlük olarak, öncelikle üniversitemizde eğitim alan tüm öğrencilerimizin fırsat eşitliğini sağlayabilmek için çalışıyoruz. Hepimiz bir an, belirli bir zamanda, belirli özel ihtiyaçlara sahip olabiliriz. İşte sahip olduğunuz ya da gereklilik duyduğunuz tüm ihtiyaçlarınızın karşılanması adına biz koordinatörlük olarak hizmet vermekteyiz. Bunu da, topyekûn üniversitemizle birlikte yapıyoruz” dedi. Özel gereksinimli tüm öğrencilerin Engelsiz Üniversite Komisyonu’nun doğal üyesi olduğunu hatırlatan Prof. Dr. Tekindal, YÖK’ün üniversitelere belli şartlarda verdiği erişilebilirlik nişanları hakkında bilgi vererek, İKÇÜ’nün ‘Engelsiz Üniversite’ olma yolunda yerine getirdiği gerekliliklerden ve attığı adımlardan bahsetti. İKÇÜ Engelsiz Üniversite Komisyonu’nun, “Engellilikte Multidisipliner Yaklaşım ve Uygulamalar” başlıklı, 19 bölüm ve 25 yazarlı uluslararası kitap projesinin tamamlandığının müjdesini veren Prof. Dr. Tekindal, projeye destek veren başta Rektör Prof. Dr. Saffet Köse ve Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Muhsin Akbaş olmak üzere üniversite üst yönetimine ve projeye çalışmalarıyla katkıda bulunan akademisyenlere teşekkür etti.

Etkinlik, açılış konuşmalarının ardından İKÇÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi Müzik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mücahit Yalçın Öztüfekçi ile Bornova Hasan Tahsin Özel Eğitim Meslek Okulu Özel Eğitim Uzmanı Şinasi Poyraz şefliğinde, Bornova Hasan Tahsin Özel Eğitim Meslek Okulu öğrencilerinden oluşan Müzik Korosu’nun Engelsiz Konser’i ile devam etti.

Katılımcıların beğenisini toplayan konserin ardından Nöroçeşitlilik Paneli gerçekleşti. İKÇÜ Engelsiz Üniversite Koordinatörü Prof. Dr. Melike Tekindal moderatörlüğünde gerçekleşen panelde, İKÇÜ Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Gonca Özyurt ile İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Ela Burcu Üçel panelist olarak yer aldı.

Bütün bireylerin aynı eğitim, aynı sağlık, aynı yaşam hakkına sahip olduğunu dile getiren Doç. Dr. Gonca Özyurt, bu noktada bilişsel farklılıkları ve farklı zihinlerin çalışma şekillerini anlamaya yönelik olarak geliştirilen nöroçeşitlilik kavramının önemini anlattı. “Her birimizin düşünme biçimiyle ilgili farklılıkları olabilir ama hepimiz aynı haklara sahip olmalıyız” diyen Doç. Dr. Özyurt, insanların boylarının farklı olduğu gibi düşünme biçimlerinin, sosyal becerilerinin, zekalarının da farklı olabileceğini, bununla ilgili farkındalığı gündeme getirmek için de nöroçeşitlilik kavramından bahsedildiğini belirtti.

Dr. Öğr. Üyesi Ela Burcu Üçel ise, nöroçeşitli öğrencilerin eğitim hayatında karşılaştıkları zorluklardan, bu zorlukları gidermek ve öğrencilerin eğitim hayatlarını kolaylaştırmak için yapılabileceklerden bahsetti. Nöroçeşitlilik’in birden fazla tanıyı kapsayan şemsiye bir kavram olduğunu dile getiren Dr. Öğr. Üyesi Üçel, bu kavram ile farklı zihne sahip bireyleri bütün toplumsal süreçlere tam olarak katmanın amaçlandığını söyledi. Dr. Öğr. Üyesi Üçel, nöroçeşitlilik kavramını dikkate alarak nöroçeşitli bireylere yönelik farklı öğretim, ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanılabileceğini detaylı bir şekilde anlattı.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Hukuk Topluluğu’ndan Bağımlılıkla Mücadele Kolokyumu

HIZLI YORUM YAP