AkademiEn GüncelİKÇU

İKÇÜ’de İç Kalite Güvencesi Sisteminde Öğrenci Rolü Çalıştayı

Haber-Fotoğraf: Ali Yaman

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ)’nde YÖKAK tarafından İKÇÜ’de İç Kalite Güvencesi Sisteminde Öğrenci: Rol ve Katkılar Çalıştayı düzenlendi

İzmir Katip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Genç Ofis’te, Yükseköğretim Kalite Kurulu Öğrenci Komisyonu tarafından, YÖKAK Uzmanı, Öğrenci Komisyonu Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gonca Uludağ başkanlığında düzenlenen çalıştaya İKÇÜ Kalite Koordinatörü Doç. Dr. Funda İfakat Tengiz, Kalite Koordinatör Yardımcıları Doç. Dr. Melike Tekindal, Dr. Öğr. Üyesi Halil Koyu ve Dr. Öğr. Üyesi Onur Karadal, İKÇÜ Kalite Topluluğu Başkanı Kübra Tarhan, YÖKAK Öğrenci Komisyonu Üyesi Uşak Üniversitesi öğrencisi Aslı Özmutlu ile İKÇÜ Kalite Topluluğu üyesi öğrenciler katıldı. Düzenlenen çalıştay ve dün gerçekleşen “Yükseköğretimde Kalite Güvencesi ve Öğrenci Katılımı” semineri hakkında açıklamalar yapan YÖKAK Uzmanı, Öğrenci Komisyonu Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gonca Uludağ, “Yükseköğretim Kalite Kurulu olarak üniversite öğrencilerinin yükseköğretimde kalite güvencesini içselleştirebilmeleri, kalite süreçlerine katılım sağlayabilmeleri ve üniversitelerin gelişimine katkıda bulunabilmeleri için çeşitli bilgilendirme çalışmaları yapıyoruz. Dün 41. Seminerimizi İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ)’nde yaptık. YÖKAK’ın ne olduğuna, kalite kurulunun faaliyetlerine, öğrenci arkadaşların üniversitelerinin gelişimine hangi yollarla katkıda bulunabileceklerine dair kısa bir bilgilendirme toplantısıydı. Öğrenci arkadaşlarımızın dönütleri ve ilgi düzeyleri gayet güzeldi. Bugün yapacağımız çalıştay ise İKÇÜ Kalite Topluluğu üyesi öğrencilere yönelik, onların üniversitenin kendi iç kalite güvencesi sistemine dahil olmaları ve kalite güvencesi çalışmalarını içselleştirmeleri amacıyla düzenlendi.” diye konuştu. 

İKÇÜ Çalıştay Yapılan 10. Üniversite

Türkiye genelinde 41. Semineri İKÇÜ’de yaptıklarını hatırlatan Dr. Öğr. Üyesi Uludağ, düzenledikleri çalıştaylarda ise üniversitelerdeki kalite topluluklarının olgunluk düzeylerinin daha yüksek olması şartını aradıklarını belirtti. Yükseköğretim Kalite Kurulu Öğrenci Komsiyonu’nun çalıştay yaptığı 10. üniversitenin İKÇÜ olduğunu ifade eden Dr. Öğr. Üyesi Uludağ, 13 Aralık tarihinde gerçekleşen seminerin teorik olarak bilgilendirme amacıyla yapıldığını, bugünkü çalıştayın ise daha üst seviyede bir derinleşme çalışması olduğunu söyledi. Dr. Öğr. Üyesi Uludağ, “Bugünkü çalıştayda, öğrencilerin nasıl bir üniversite istediği, üniversitenin güçlü ve zayıf yönleri, fırsatlar ve tehditler, bunlara yönelik öğrencilerimizin getirdikleri çözüm önerileri gibi konu başlıkları etrafında bir çalışma gerçekleştireceğiz. Öğrencilerin sadece sorunları tespit etmeleri yetmiyor, dinamik gençler olarak taleplerini ifade ermekte hangi yolları kullandıkları, sorunlara yönelik ne gibi çözüm önerileri getirdikleri de büyük önem taşıyor.” ifadelerini kullandı. 

İç Kalite Güvencesi Sisteminde Öğrencilerin Algılarının Açılmasını Amaçlıyoruz

Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun ve YÖKAK Öğrenci Komisyonu’nun faaliyetlerinden ve amaçlarından da bahseden Dr. Öğr. Üyesi Uludağ, “Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun en temel amacı üniversiteleri değerlendirmek, eksik oldukları noktaları ve gelişmeye açık oldukları noktaları ortaya koymak ve asıl olarak kurumun güçlü yönlerini belirlemek. Bu doğrultuda iyileştirmeye açık alanlarda kurumun yapması gerekenleri yansıtmakla yükümlü bir devlet kurumuyuz.” ifadelerini kullandı. Dr. Öğr. Üyesi Uludağ, üniversitelerin yalnızca yöneticilerden, hocalardan ve idari personelden oluşmadığını, öğrencilerin üniversitelerde en büyük popülasyonu oluşturduğunu vurguladı. Öğrenci katılımının kalitenin arttırılmasında çok kıymetli olduğunu kaydeden Dr. Öğr. Üyesi Uludağ, YÖKAK’ın amaçlarından birinin de kurumların iç kalite güvencesi sisteminde öğrencilerin algılarının açılmasını sağlamak olduğunu dile getirdi. Dr. Öğr. Üyesi Uludağ: “biz, eğitimimizin kalitesi neden önemli? Kaliteden ne anlıyoruz? Üniversitenin kalite süreçleri ile ilgili neler yapabilirsiniz? Sorularına öğrencilerin yanıtlar bulmasını bekliyoruz.” dedi. 

Seminer Amacına Ulaşmış Görünüyor

“Dün gerçekleşen seminerle alakalı geri bildirim anketleri aldık. Akşam, biraz bakma şansım oldu. Gayet güzel geri dönüşler almışız. ‘Kalite Güvencesi ile ilgili bilmediğim şeyleri duydum ve çok ilgimi çekti. Ben de artık kalite çalışmalarında bir şeyler yapmak istiyorum’ diyen çok fazla öğrencimiz oldu. Seminer amacına ulaşmış görünüyor.” diyen Dr. Öğr. Üyesi Uludağ İKÇÜ Kalite Topluluğu’nun pandemi döneminde kurulduğunu ve çok aktif çalışmalar yürüttüğünü söyledi. Dr. Öğr. Üyesi Uludağ: “Açıkçası, İKÇÜ Kalite Koordinatörlüğü’nün ve Kalite Topluluğu’nun kalite çalışmalarında istekli olması bizim öncelikli sıraya İKÇÜ’yü alıp buraya gelmemizi sağlayan önemli nedenlerden bir tanesi. Dün birlikte kampüsü gezme fırsatımız da oldu. Bence kampüs ortamı çok güzel, ferah bir yer. Rektör hocamız da iyileşme önerilerine kesinlikle açık birisi. Üniversite personeli ve Kalite Koordinatörlüğü’ndeki hocalarımız kendilerini sürece adamışlar, bu organizasyonda da ön ayak oldular. Çünkü öğrencileri bir araya getirmek, çok ulaşılmaz ve soyut bir kavram olarak görünen ‘kalite’ye bir pratik kazandırmak özverili çalışmanın ürünü olan kıymetli bir girişimdi.” şeklinde konuştu.