AkademiEğitimEn GüncelİKÇUKongre

İKÇÜ’de 7. Uluslararası Öğrenciler Fen Bilimleri Kongresi Düzenlendi

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) ile İzmir Uluslararası Misafir Öğrenci Derneği tarafından 7. Uluslararası Öğrenciler Fen Bilimleri Kongresi düzenlendi

İKÇÜ Prof. Dr. Fuat Sezgin Konferans Salonunda düzenlenen kongrenin açılışına İKÇÜ Rektörü Prof. Dr. Saffet Köse, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Muhsin Akbaş, Prof. Dr. Yasin Bulduklu ve Prof. Dr. Süleyman Akbulut ile İKÇÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürü, İzmir Uluslararası Misafir Öğrenciler Derneği Başkanı ve Kongre Düzenleme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mehmet Çevik, Kriptolog Prof. Dr. Çetin Kaya Koç, İKÇÜ Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Levent Aydın, Uluslararası Öğrenci Dernekleri Federasyonu (UDEF) Yönetim Kurulu Üyesi Adnan Oğuz, dekanlar, akademisyenler, idari personel ve çok sayıda öğrenci katıldı. 

Uluslararası Öğrencilerimizi Misafirlerimiz Olarak Görüyoruz

İKÇÜ Rektörü Prof. Dr. Saffet Köse, farklı ülkelerden gelen öğrencilerin katılımıyla gerçekleşen ve İKÇÜ’de bir gelenek halini alan Uluslararası Öğrenciler Fen Bilimleri Kongresi’nin yedincisinin düzenlenmesinden duyduğu memnuniyeti ifade ederek sözlerine başladı. Öğrencilerin kendi çalışmalarını sunmasının yanında fikir alışverişinde bulunabilecekleri, diğer öğrencilerle etkileşim kurabilecekleri fırsatları yaratan Fen Bilimleri Kongresi gibi programların öneminden ve yararlarından bahseden Prof. Dr. Köse: “Bu tür bilimsel etkinlikler, erken yaşlarda bilimsel araştırma nosyonunu içselleştirebileceğiniz imkanlar sunuyor. Aynı zamanda akademik gelişime katkıda bulunuyor ve eğitim hayatında başarı için bir motivasyon oluşturuyor. Teorik bilgiler, bu organizasyonlarda deneyim olarak karşılık buluyor. Sonraki yıllarda yapılacak çalışmalara zemin oluşturacak bu tecrübe, mesleki yaşama bir adım önde başlamak anlamına da geliyor. Uluslararası Öğrenciler Kongresi’ni bu bakımdan çok değerli buluyorum” ifadelerini kullandı. Eğitimde uluslararasılaşmanın önemine de değinen Prof. Dr. Köse, kültürler arası etkileşimin ülkelerin eğitim sistemlerini geliştirmenin en etkili yollarından biri olduğunu vurguladı. İKÇÜ’nün 92 farklı ülkeden 778 uluslararası öğrencisiyle yükseköğretimdeki bu hedeflere katkı sağladığına dikkat çeken Prof. Dr. Köse, aynı zamanda uluslararası öğrencileri kadim medeniyetimizin gerektirdiği biçimde misafir olarak gördüklerini de dile getirdi. 

50 Yüz Yüze, 50 Tane de Online Sunum Gerçekleştirilecek

Kongrenin açılış konuşmasını yapan İKÇÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürü, İzmir Uluslararası Misafir Öğrenciler Derneği Başkanı ve Kongre Düzenleme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mehmet Çevik, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) ile İzmir Uluslararası Misafir Öğrenci Derneği işbirliği ile bu sene yedincisi düzenlenen kongrenin İzmir’deki uluslararası öğrencilerin talebi doğrultusunda başladığını ve onların girişim ve katkıları ile 7 yıldır düzenli bir şekilde devam ettiğini aktardı. İzmir Uluslararası Öğrenci Derneği’nin kuruluş amacından ve faaliyetlerinden bahseden Prof. Dr. Çevik: “Derneğimiz 2011 yılında İzmir’deki uluslararası öğrencilere yönelik sosyal, kültürel, akademik ve sportif etkinlikler düzenlemek, onlara maddi ve manevi anlamda destek ve yardımcı olmak ve cennet vatanımızda yalnız hissetmemelerini sağlamak amacıyla kuruldu” dedi. İki gün boyunca sürecek olan kongrede fen bilimleri alanında 50 yüz yüze, 50 tane de online sunum gerçekleştirileceğinin bilgisini veren Prof. Dr. Çevik, katılımcılara 2010 yılında İzmir’in 4’üncü devlet üniversitesi olarak kurulan ve adını 17. Yüzyılda yaşamış Osmanlı bilim insanı Katip Çelebi’den alan İzmir Katip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ)’ni tanıtıcı bir konuşma da yaptı. 

Öğrencilerimizin Sevinçlerinde de Hüzünlerinde de Yanlarındayız

Kongreye Uluslararası Öğrenci Dernekleri Federasyonu (UDEF)’nu temsilen katılan UDEF Yönetim Kurulu Üyesi Adnan Oğuz: “20 yıldır uluslararası öğrencilerimizin hizmetine koşan derneklerimiz var, bunlardan bir tanesi de İzmir Uluslararası Misafir Öğrenciler Derneği. Uluslararası öğrencilerimizin sevinçlerinde de, hüzünlerinde de yanlarında olmak amacıyla çalışmalar yapıyoruz. Bugün akademik olarak da bu çalışmalar güzel bir seviyeye geldi. Kongrenin düzenlenmesi vesilesiyle İKÇÜ Rektörü Prof. Dr. Saffet Köse’ye, üniversite yönetimine, Prof. Dr. Mehmet Çevik hocama ve emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum” diye konuştu. 

7. Uluslararası Misafir Öğrenciler Kongresi açılış konuşmalarının ardından davetli konuşmacıların sunumları ile devam etti. 

Teknoloji: Kimliğin Kaybedilme Tehlikesi ile İhtiyaçlar Arasında Bir İkilem

“Transhümanizm Posthümanizm ve Mühendislik” başlıklı bir konuşma yapan İKÇÜ Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Levent Aydın, güncel felsefi tartışmaların alanındaki transhümanizm ve posthümanizm gibi kavramlarla mühendislik dünyasını birbirine yaklaştıran bir konu seçmenin dünya genelindeki öğrencileri bir araya getiren 7. Uluslararası Öğrenciler Fen Bilimleri Kongresi’nin mantığı ile de örtüştüğünü söyledi. Doç. Dr. Aydın, transhümanizm kavramının teknolojiyi kullanarak insanın bedeninin, fiziksel güçlerinin, duyu ve algılarının, zeka ve bilincinin geliştirilerek mevcut durumunun üzerine çıkarılması konusundaki çalışmaları içerdiğini; posthümanizm kavramı ile ise insan türünün idealize edilerek evrensel ölçekte ayrıcalıklandırılmasının ve insan merkezciliğin eleştirisiyle başlayan bir varlık anlayışını ikame etmeye dayandığını aktardı. Felsefi düşüncenin alanındaki kavramların mühendislik bilimleri ile olan ilişkisini de anlatan Doç. Dr. Aydın: “Daha önceki felsefecilerin, fikirlerini öne sürerken teknolojik arka plana çok fazla ihtiyaçları yoktu. Düşündükleri konular üzerine bir takım spekülatif değerlendirmeler yapabiliyorlardı. Günümüz dünyasının gerçekliğini ifade eden transhümanizm ve posthümanizm gibi kavramların gündeme gelmesi ise meselenin teknolojik boyutlarını okuyup, gerçekleşme ihtimallerini düşünmeyi gerekli kılıyor. Yapay zeka, kendini kopyalayan robotlar, klonlama teknolojileri, sibernetik, insan geliştirme teknolojileri, gen terapisi, ölümsüzlük, sanal gerçeklik gibi konular ve insan merkezciliğin eleştirisiyle gündeme gelen din, dil, etnisite, cinsiyet, coğrafya, zaman ve doğal organizma yapıları ile makine sistemleri arasındaki farklılıkları ortadan kaldırarak birleştiren ve aynı hukuki ve ahlaki ölçütlerle değerlendirmeyi öneren bu varlık anlayışı felsefenin alanındaki transhümanizm ve posthümanizm gibi kavramları mühendislik alanı ile buluşturuyor” şeklinde konuştu. Doç. Dr. Aydın, bu sürecin insanları kimliğini kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya bırakmakla birlikte dünya nüfusunun hızla artışı ve yaşamın çeşitlenmesi ile insan ihtiyaçlarını karşılamak için teknolojiye duyulan ihtiyaç arasında bir ikilem yarattığını söyleyerek sözlerini noktaladı. 

Alanda Çalışabilmek İçin Matematik Bilmek Gerekiyor

7. Uluslararası Öğrenciler Fen Bilimleri Kongresi’ne Çin’den çevrimiçi katılarak bir konuşma yapan ve en çok atıf yapılan 100 Türk bilim insanı arasında yer alan Kriptolog Prof. Dr. Çetin Kaya Koç, bir bilginin istenmeyen kişilerce okunamayacak hale dönüştürülmesinde kullanılan matematiksel teknikleri ifade eden kriptografi alanında bir konuşma yaptı. Kendisi hakkında bilgi veren Prof. Dr. Koç, birçok uluslararası kurum tarafından desteklenen Koç Lab isimli araştırma merkezinde doktora ve doktora sonrası araştırmacıların çalışmalarını yönettiğini anlattı. Alanda çalışabilmek için matematik bilmenin, özellikle cebirin öneminden bahseden Prof. Dr. Koç, ayrıca bilgisayar kullanımında yetkin olunması gerektiğinin de altını çizdi. Prof. Dr. Koç, kriptografi çalışmalarının tarihini özetleyerek konuşmasını sonlandırdı. 

7. Uluslararası Öğrenciler Fen Bilimleri Kongresi açılış konuşmalarının ardından kongre oturumlarına geçilmesi ile devam etti.