İKÇÜ’de Kalite Güvencesi Öğrenci Değerlendirici Eğitimi
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) SKS Kalite Topluluğu tarafından Kalite Güvencesi Öğrenci Değerlendirici Eğitimi düzenlendi.
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Topluluk Etkinlik Salonunda düzenlenen eğitime İKÇÜ Kalite Koordinatörü Doç. Dr. Funda İfakat Tengiz, Kalite Koordinatör Yardımcıları Doç. Dr. Onur Karadal ile Doç. Dr. Melike Tekindal, Kalite Topluluğu Akademik Danışmanı Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Öncü, Topluluk Başkanı Aleyna Bulut ve topluluk üyesi öğrenciler katıldı.
Üniversite Soru Sormayı ve Sorgulamayı Öğretir
Kurumsal Dış Değerlendirme ve Akreditasyon programında 4 ana başlık, 14 ölçüt ve 46 alt ölçüt bulunduğunu aktaran Kalite Koordinatörü Doç. Dr. Funda İfakat Tengiz, bu başlıklardan biri olan Eğitim-Öğretim’de ise “programların tasarımı, değerlendirilmesi ve güncellenmesi, programın yürütülmesi ve öğretim kadrosu” olmak üzere 4 ölçüt bulunduğunu kaydetti. Derslerde hangi öğrenme yöntemlerinin kullanıldığı, sınavlar ve değerlendirmelerin nasıl yapıldığı, ders programlarının güncellenmesinde öğrencilerin ne tür görevleri olduğu ve öğrencilerin fakültelerde görev aldığı komisyonların neler olduğu konularını öğrencilerle değerlendiren Doç. Dr. Tengiz, öğrencilerin kalite süreçlerine katılımının önemine vurgu yaptı. Eğitim-öğretimle ilgili; akademik destek hizmetleri, öğrenme ortamlarının oluşturulması, tesis ve altyapı hizmetlerinin planlaması, eğitim hizmetinin kaliteli bir şekilde nasıl alınabileceği gibi konu başlıklarının YÖKAK’ın Kurum İç Değerlendirme Hazırlama Kılavuzunda bulunduğunu belirten Doç. Dr. Tengiz, üniversitenin asıl amacının öğrencilere soru sormayı ve sorgulamayı öğretmek olduğunun altını çizdi.
Birbirimizi ve Etkinliği Değerlendirerek Toplu Bir Sistem Oluşturmalıyız
İKÇÜ Kalite Topluluğu’nu kurdukları zamandan bugüne kadar özveriyle çalıştıklarını ve çok iyi işlere imza attıklarını söyleyen Kalite Koordinatör Yardımcısı Doç. Dr. Onur Karadal, “Kalite soyut bir kavramdan ziyade eğitim-öğretime başlanılan süreçten itibaren kişinin kendi faaliyetleri ile ilgili süreçlerle tümleşik ve bütünleşik yapıya sahiptir. Gerçekleştirilen eğitim ve organizasyonlarda uygulamadan sonra verilecek sertifika ile ilgilenmek yerine, uygulamanın yararlı olup olmadığına dair değerlendirme yapılması gerekir; kalite sistemi bu noktada devreye girer. Bu kapsamda PUKÖ döngüsünün kontrol etme basamağını sağlamak önemlidir. Karşılıklı olarak birbirimizi, etkinliği, ortamı ve materyalleri değerlendirerek toplu bir sistem oluşturmalıyız” ifadelerini kullandı. YÖKAK’ın kuruluşundan ve görevlerinden bahseden Doç. Dr. Karadal, yükseköğretim kurumlarının YÖKAK’ın tanımladığı faaliyetlerden sorumlu olduğunu ve bu faaliyetlerin en önemlisinin de kurum içi değerlendirme raporu olduğundan söz ettikten sonra üniversitenin akreditasyon süreci hakkında bilgi vererek konuşmasını noktaladı.
Toplumsal Katkıda En Büyük Rol Öğrencilerindir
Kalite Koordinatör Yardımcısı Doç. Dr. Melike Tekindal, Kurumsal Dış Değerlendirme ve Akreditasyon programının başlıklarından olan Toplumsal Katkı ile ilgili bilgi verdi. Öğrencilere, “Toplumsal katkı nedir? Toplumsal katkı size ne çağrıştırıyor? Üniversitemizdeki toplumsal katkı örnekleri nelerdir? Toplumsal katkı projelerini nasıl gerçekleştirebiliriz?” sorularını sorarak tartışmaya açan Doç. Dr. Tekindal, öğrencilerin toplumsal katkıda büyük bir rol oynadığını dile getirdi. Doç. Dr. Tekindal, üniversite içerisinde gerçekleşen toplumsal katkı faaliyetlerini sosyal sorumluluk projesine çevirmek isteyen öğrencilerin Proje Genel Koordinatörlüğü çatısı altında faaliyet gösteren Sosyal Sorumluluk Projeleri Ofisine başvurabileceklerini belirtti.
Eğitim Öğrencilerin Eksikliklerini Gidermek Amacıyla Planlandı
Programın açılış konuşmasını yapan İKÇÜ Kalite Topluluğu Danışmanı Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Öncü, öğrenci değerlendirici eğitimini YÖKAK değerlendirmeleri kapsamında öğrencilerin eğitim-öğretim süreçlerinde karar verici olabilmeleri için geri bildirimde bulunmaları ve eğitim sürecini değerlendirebilmeleri konularında bilgi vermek ve eksikliklerini gidermek amacıyla planladıklarını dile getirdi.
Kalite Topluluğu Edinilen Deneyimler Sonucunda Amaçlarına Ulaşabiliyor
Kalite Topluluğu Başkanı Aleyna Bulut konuşmasında, “Öğrencilerin daha iyi bir üniversite deneyimi yaşamaları, kendi kişisel gelişimlerine katkıda bulunmaları, gördükleri eğitimde bilgi ve donanımlarını artırmaları amacıyla kurulan Kalite Topluluğu, yapılan toplantılardaki bilgi alışverişi ve katıldıkları etkinliklerde edinilen deneyimler sonucunda amaçlarına ulaşabiliyor” ifadelerini kullanarak topluluğu tanıttı. Kalite Topluluğu’nun, etkinliklerin sonunda rapor hazırlamak, kalite kültürünün içselleştirilmesini sağlamak, kalite sistemlerine öğrencilerin katkılarını artırmak, üniversite içinde ve dışında kalite süreçlerine dâhil olunması gibi görevlerinden söz eden Bulut, üniversitede gerçekleştirilen iç dış tetkik değerlendirme süreçlerinde değerlendiricilere ve birimlere eşlik etmek görevine örnek olarak üniversitenin daha tanınabilir konumda olmasını sağlayan akredite programı için YÖKAK’a başvurduklarını ve değerlendirme sürecinde olduklarını söyledi.