AkademiEn GüncelİKÇU

İKÇÜ Turizm Fakültesi RECORD Projesi Kapsamında İtalya’da

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Turizm Fakültesi, paydaşı olduğu RECORD Erasmus+ projesi kapsamında İtalya’da gerçekleştirilen “Joint Staff Training Event” etkinliğine katılım sağladı

Avrupa’nın çevre bölgelerinde daha az bilinen geleneksel ve kültürel etkinliklerle bağlantılı turizm ve ilgili hizmetlerde sürdürülebilir dijital inovasyonu teşvik etmek için yürütülen ve Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojilerine dayanan Augmented Reality Contents for Cultural Travel – RECORD Erasmus+ projesinin paydaşları İtalya’da gerçekleşen etkinlikte bir araya geldi. 

Projede yer alan her ülkeden katılımcıların dahil olduğu İtalya’daki toplantıya İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Turizm Fakültesini temsilen Turizm Fakültesi Erasmus Koordinatörü Prof. Dr. Volkan Altıntaş, Prof. Dr. Aytuğ Arslan, Öğr. Gör. Tayfun Kiraz, Arş. Gör. Kaan Kasaroğlu ve Arş. Gör. Buğcan Güvenol katıldı. 

Toplam yedi oturumda gerçekleşen toplantıda projenin detayları ve hedef kitlesi belirlenerek, aplikasyonda yer alacak metinlerin dil ve anlam kontrolleri gerçekleştirildi. Aplikasyonu kullanması muhtemel kişilere yönelik kişilik envanterinin de hazırlandığı toplantıda, aplikasyonun el kitabının taslağı hakkında fikir alışverişinde bulunularak, el kitabının içerisinde yer alması gereken ana ve alt başlıklar belirlendi ve hangi alt başlığın hangi partnerin sorumluluğunda olacağı kararlaştırıldı. 

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Turizm Fakültesi ile birlikte Comparative Research Network, Mine Vaganti NGO, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü, Rising Pixel’in de paydaşlarından olduğu proje, kültürel seyahat etkinliklerinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanılabilmesine yönelik bir mobil aplikasyon oluşturma sürecini kapsıyor.

Proje ile paydaş ülkeler olan Türkiye, İtalya, Almanya ve İspanya’da belirlenen kültürel alanları ve alanlar hakkındaki bilgileri oluşturulan aplikasyona aktarmayı ve teknoloji entegrasyonu ile birlikte kültürel turizme ilgi ve ulaşılabilirliğin artırılması hedefleniyor.