AkademiEğitimEn GüncelİKÇU

İKÇÜ’de Nöroçeşitlilik ve Kapsayıcılık Öğretim Uygulamaları Çalıştayı Düzenlendi

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ), İzmir Ekonomi Üniversitesi ve Sinop Üniversitesi ortaklığında “Farklı Zihinler, Ortak Hedefler: Nöroçeşitlilik ve Kapsayıcılık Öğretim Uygulamaları Çalıştayı” düzenlendi.

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ), İzmir Ekonomi Üniversitesi ve Sinop Üniversitesi paydaşlığında, İKÇÜ Sinir Bilimleri Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından düzenlenen ve iki gün süren çalıştay, İKÇÜ Hekim Hacı Paşa Konferans Salonunda gerçekleşti.

Bilişsel farklılıkları ve farklı zihinlerin çalışma şekillerini daha iyi anlamak ve buna yönelik olarak eğitimde kapsayıcı uygulamalar geliştirmek amacıyla düzenlenen çalıştaya İKÇÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yasin Bulduklu, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sevtap Ünal, Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Emre Güler, Tıp Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Agah Tekindal, Sinir Bilimleri Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Sinem Ezgi Turunç Özoğlu, Müdür Yardımcıları Prof. Dr. Nihal Olgaç Dündar ile Prof. Dr. Pınar Gençpınar, akademisyenler, eğitmenler ve öğrenciler katıldı.

Ülkeler Artık İnsan Kaynağını Kaybetme Riskini Göze Alamazlar

Açılış konuşmasını yapan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yasin Bulduklu, çalıştaya İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi’nin ev sahipliği yapmasından duyduğu memnuniyeti ifade ederek sözlerine başladı. Düşünme biçimiyle ilgili farklılıkları dikkate alan ve kapsayıcı bir öğrenmeyi hedefleyen uygulamaların, birey odaklı ve kişiye özel eğitimlerin planlanmasının önemine vurgu yapan Prof. Dr. Bulduklu, “Ülke sermayesine, ekonomisine, teknolojisine ve bilimine tek bir kişinin bile yaptığı katkının dönüşümü sağladığı bir çağda, ülkeler artık insan kaynağını kaybetme riskini göze alamazlar. Öğrenme güçlüğü çeken Steve Jobs’tan Elon Musk’a ve Edison’a kadar pek çok farklı zihin, sistem içinde bırakılsaydı kaybolup gidecekti. Toplumumuzda, daha ilkokuldayken sorunlu insanları ötekileştirme, alay etme ve sistemin içinde kaybetme; hatta dezavantajlı olduklarının bile farkına varmadan hayatlarını sürdürmeleri gibi durumlarla sıklıkla karşılaşıyoruz. Bundan dolayı, üç üniversitenin böylesine önemli bir organizasyonu birlikte yapması beni oldukça mutlu etti. İKÇÜ yönetimi olarak, bu tür birliktelikleri ve buradan doğacak sinerjiyi çok önemsiyoruz. Emeği geçen herkese şükranlarımı sunuyorum” ifadelerini kullandı.

Her İnsanın Öğrenme Biçimi Farklı ve Eşsiz

Sinir Bilimleri Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Sinem Ezgi Turunç Özoğlu ise, her bireyin kendine özgü bir bilişsel profile sahip olduğunun altını çizerek, farklılıkların bir eksiklik değil, öğrenme ve problem çözmede zenginlik olarak görülmesi gerektiğini dile getirdi. Prof. Dr. Özoğlu, “Her insanın öğrenme biçimi, bilgi işleme hızı ve dünyayı algılayış şekli farklı ve eşsiz. Bizlere toplumsal gelişmenin ve eğitimde ilerlemenin anahtarını verecek olan da, tam olarak işte bu çeşitliliktir. Bugün burada, farklı zihinlerin nasıl çalıştığını daha iyi anlamak, eğitimde kapsayıcı uygulamaları nasıl geliştirebileceğimizi keşfetmek ve nöroçeşitliliği eğitim programlarımıza entegre etmenin yollarını aramak için toplanmış bulunuyoruz. Eğitimde her bireyin kendi potansiyelini gerçekleştirebilmesi ve farklılıkların izlenebilmesi ile ilgili uygulamaları keşfetmeye çalışacağız. Çalıştayın eğitimde yeni bir kapı aralayacağına inanıyorum. Emek veren herkese teşekkür ediyor, verimli bir çalıştay olmasını temenni ediyorum” şeklinde konuştu.

“Farklı Zihinler, Ortak Hedefler: Nöroçeşitlilik ve Kapsayıcılık Öğretim Uygulamaları Çalıştayı” açılış konuşmalarının ardından, kaynaşma etkinliği ve çalıştay oturumları ile devam etti.