Medya Merkezi İKÇÜ’nün Aynası Olacak
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Sosyal ve Beşerî Bilimler Fakültesi Medya ve İletişim Bölümü öğrencilerinin teorik ve pratik eğitimlerini aldığı Medya ve İletişim Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (İKÇÜ Medya Merkezi) yeni dönemde yeni projeleri hayata geçirmeye hazırlanıyor.
Merkezin çalışmalarını ele almak yapılması planlanan çalışmaları gözden geçirmek için Rektör Yardımcısı ve Kurumsal İletişim Koordinatörü Prof. Dr. Yasin Bulduklu başkanlığında, Merkez Müdürü Prof. Dr. Nazım Ankaralıgil ile medya merkezi akademik kadrosu ve kurumsal iletişim koordinatörlüğü medya ve iletişim hizmetleri birimi personelinin katılımıyla toplantı düzenlendi. Toplantıda, yeni dönemde İKÇÜ’nün yazılı ve görsel haber etkinliklerinin Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü ile yeni hizmete açılan İKÇÜ Ajans’ın eşgüdümlü olarak takip edilmesi kararlaştırıldı.
Haber Alanımız Daha da Güçlenecek
Üniversitesinin eğitim, kültür, spor, bilim ve sanat gibi birçok alanda gerçekleştirdiği faaliyetlerin yerel ve ulusal medyada daha çok yer alması adına yeni bir çalışma stratejisi geliştirdiklerini ifade eden Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yasin Bulduklu, bu strateji ile öğrencilerin süreç içerisinde daha aktif rol alacağını kaydetti. Prof. Dr. Bulduklu, “ Hedefimiz İKÇÜ kurumsal haberlerinin medya merkezimizden alacağımız teknolojik alt yapı ve teknik imkânlarının yanında ‘haberi merkezinden öğrenme’ prensibiyle mezun edeceğimiz gençlerimizin yetişmesine de katkıda bulunmak. Alanında tecrübeli Medya ve İletişim Hizmetleri Birimimiz ve yetkin akademik kadrosu ile Medya Merkezimizin uyum içinde çalışacağı bir çalışma protokolü sayesinde haber alanımız daha da güçlenecek. Başta eğitim, kültür alanı olmak üzere tüm alanlardaki etkinliklerimiz daha fazla kişiye ulaşmış olacak. Medya Merkezimizin İKÇÜ’nün aynası olmasını istiyoruz” dedi.
Podcast Gibi Birçok Yayın İçeriği Açılacak
2017 yılında faaliyete geçen, 2020 yılında Araştırma Merkezi statüsüne kavuşan İKÇÜ Medya Merkezi’nin kısa sürede önemli bir başarı grafiğine ulaştığını kaydeden Merkez Müdürü Prof. Dr. Nazım Ankaralıgil, öğrencilerin ulusal yarışmalarda sağladıkları başarının bunun göstergesi olduğunu vurguladı. Televizyon stüdyosu, haber atölyesi, seslendirme stüdyoları, halkla ilişkiler ve reklam atölyesi ile animasyon ve görsel efekt sınıflarının yer aldığı İKÇÜ Medya Merkezi’nin yeni dönem çalışmaları hakkında bilgi veren Prof. Dr. Nazım Ankaralıgil: ”Faal olduğu günden bugüne öğretim üyelerimizin öncülüğünde öğrencilerimize, gazetecilik pratiği kazandırılırken; fotoğraf çekimi, reklam, halkla ilişkiler branşlarında teknik gelişimlerine katkı sağlandı. Birim düzeyinde gerçekleştirilen atölye çalışmaları sayesinde öğrencilerimiz, sektörden davet ettiğimiz tecrübeli isimlerin deneyimlerinden faydalanma imkânı elde etti. En temel amacımız, öğrencilerimizin yaratıcı potansiyelini gösterebilecekleri uygun bir ortam oluşturmak. Yeni dönemde de İKÇÜ Ajans içerisinde haber sitesi, radyo, podcast yayınları gibi birçok yayın içeriğini faaliyete geçirmeyi hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
Toplantı birimlerarası görüş alışverişi ve çalışma takvimi belirlenmesi ile son buldu.