İKÇÜ Turizm Fakültesinde ‘Michelin Hikayesi’ Söyleşisi
Muhabir: Ali Yaman & Caner Kocabıyık
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Turizm Fakültesi “Sektör Buluşmaları” etkinlikleri kapsamında “MICHELIN HİKAYESİ” adlı çevrimiçi söyleşi düzenledi
Fransız lastik firması Michelin tarafından otel mutfaklarına ve restoranlara prestij ödülü olarak verilen ve gastronominin Oscar’ı sayılan “Michelin Yıldızı”nı çeşitli kriterleri taşıyan işletmeler alabiliyor. Bir restoranın Michelin Yıldızı ödülünü kazanması veya yıldız sayısını arttırması o işletmeye uluslararası bir ün ve prestij kazandırıyor. Dünyada 1926 yılından bu yana verilen ödül, Michelin Rehberi’nin İstanbul’u yeni destinasyonu olarak belirlemesiyle bu yıl Türkiye’de de verilmeye başlandı. 53 restoranın seçildiği İstanbul’da 1 Michelin Yıldızlı 4 restoran, 2 Michelin Yıldızlı 1 restoran, Michelin Yeşil Yıldızlı 1 restoran, 10 adet Bib Gourmand Restoran ve 2023 Michelin İstanbul Tavsiyesi 38 restoran bulunuyor. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Turizm Fakültesi’nin düzenlediği ‘Sektör Buluşmaları’nın konuğu olan Ottoman Hotels Grubu-Matbah Restaurant da Michelin’nin tavsiye ettiği 38 restoran arasında yer alıyor. Michelin Guide internet sitesinde, Sultanahmet’te bulunan Matbah Restaurant hakkında: “Bu görkemli restoran, Türk tarihinin tadına bakmak için gidilecek bir yer. Burada Ayasofya’nın gölgesinde, kapalı yaz bahçesi ve kapalı kış bahçesinin sağladığı güzel ortamın tadını çıkarabilirsiniz. Osmanlı sultanlarından kalma yemekler (menüdeki her yemeğin yanında yıllar gösteriliyor) gerçekten geleneği yaşatıyor. Yedi Türk peyniri ile doldurulmuş ve ardıç balı eşliğinde sunulan çıtır kızarmış Ballı Gemici Böreği gibi spesiyalleri düşünün. Ağız sulandıran bir tarih dersi!” görüşlerine yer veriyor.
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Turizm Fakültesi’nin düzenlediği “Sektör Buluşmaları” söyleşisine çevrimiçi katılan Ottoman Hotels Grubu Genel Müdürü Serdar Balta ve gruba ait Matbah Restaurant’ın şefi Kadir Yılmaz, aldıkları Michelin ödülünün hikayesini anlattılar.
Gelen Her Müşteriyi Müfettiş Gibi Gördük
Konuşmasına Michelin ödülüne giden süreci anlatarak başlayan Serdar Balta, 2007 yılından bu yana işlerini en iyi şekilde yaptıklarını ve bu başarının tesadüf olmadığını belirterek, ödülü emeklerinin sonucunda kazandıklarını söyledi. Serdar Balta: “Michelin çekim alanına girdiğimize dair mail almıştık. Tabi ödülü kazandığımız anlamına gelmiyordu bu. Maili aldıktan sonraki yaklaşık 2 aylık bir dönem bizim için uykusuz geçti. Bize gizli müfettişler göndereceklerini söylediler. Yemeğe gelen müfettişler birbirlerini dahi tanımıyorlarmış. Gelen her misafirimizi müfettiş olarak gördüğümüz için çok büyük bir heyecan yaşadık.” şeklinde konuştu. Michelin müfettişlerinin kendilerinin haberi olmadan birkaç kez yemeğe geldiklerini söyleyen Balta, bu süreçte uluslararası alanda Michelin deneyimi olan üç arkadaşından tüm restoran ekibinin eğitim aldığını da sözlerine ekledi.
Meslek Hayatında Hiç Böyle Bir Heyecan Yaşamadı
“Uzun zamandır bu işi yapmama rağmen mesleki hayatımda hiçbir zaman heyecanımı kaybetmedim, sanki yeni başlamış gibi her an büyük bir heyecanla işimi severek ve aşkla yaptım” diyen Matbah Restaurant’ın şefi Kadir Yılmaz, Michelin ödülünü kazanınca heyecanının daha da arttığını, heyecanın artmasının ise yemeklerine olan güvenini arttırdığını söyledi. “Biz herkesten farklı olarak ince detaylara daha çok dikkat ettiğimiz için başardık” diyerek başarılarının sırrını paylaşan Yılmaz, yemekte kullanılan malzemelerin seçimine gösterdikleri özeni de şu sözlerle anlattı: “Biber salçasını Gaziantep’ten getiriyoruz, tarhanamızı çeşitli köylerden ve diğer ürünleri nerede daha kaliteliyse mesafe gözetmeksizin oralardan tedarik ediyoruz.” Matbah Restaurant’ın yaz menüsü ve kış menüsü olmak üzere iki menüsü bulunduğunu ifade eden Yılmaz, özel günlere uygun menüler hazırladıklarını da söyleyerek konuşmasını sonlandırdı.