Minik Doğa Dedektifleri İKÇÜ’de
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi Coğrafya Bölümü, doğaya yönelik farkındalığı arttırmak amacıyla Doğa Dedektifleri Atölyesi adlı projeyi hayata geçirdi
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) SBBF Coğrafya Bölümü Fiziki Coğrafya Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Serdar Vardar başkanlığında, Arş. Gör. Emre Kara ile Lisansüstü Öğrencisi Dilan Demirel tarafından yürütülen “Doğayı Keşfediyoruz ve Dinliyoruz” temalı Doğa Dedektifleri Atölyesi ilköğretim ve lise öğrencilerinin doğaya yönelik farkındalıklarını arttırmak amacıyla düzenlendi.
Proje kapsamında, Coğrafya Bölümü Paleocoğrafya ve Jeoarkeoloji laboratuvarı ile açık alanda-arazide yapılan çalışmalarla öğrencilere fosillerin ve kayaçların keşfi, doğal çevre değişmelerinin izinin sürülmesi ve doğa dinamiklerinin keşfedilmesi gibi konuların ilgi çekici ve uygulamalı bir biçimde aktarılması hedeflendi.
Bahar Yarıyılı boyunca devam eden ve Balatçık İlköğretim Okulu, Bülent Okan İlkokulu, Tekel Ortaokulu, Gelişim Koleji ve Tevfik Fikret Lisesi öğrencilerinin katıldığı etkinliklerde iklim değişiklikleri, kuraklık, ekolojik riskler ve değişen doğal çevrenin doğada saklı izlerinin takibi konuları işlenerek ve delgi sondaj ile dendrokronoloji yöntemleri ve mikroskopla mikro fosillerin keşfi uygulamaları yapılarak öğrencilerin doğa ile etkin olarak bütünleşmeleri sağlandı. Ayrıca doğal afetlerin oluşum sürecine dair örneklerin sunulduğu proje ile öğrencilerin hayal gücünün gelişmesine yönelik olarak soru-cevap uygulamaları ve istasyon çalışmaları yapılarak; yaparak ve yaşayarak öğrenme yaklaşımı uygulandı. Doğa Dedektifleri Atölyesi hakkında konuşan Fiziki Coğrafya Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Serdar Vardar bu tür etkinlikleri önceki yıllarda da yaptıklarını, doğa olaylarına yönelik farkındalığı arttırmayı hedefleyen atölyenin bu sene içerisinde düzenli bir hale geldiğini aktardı. Doç. Dr. Vardar, etkinlikleri önümüzdeki yıl da yaygınlaştırarak yoğun bir biçimde devam ettireceklerini de sözlerine ekledi.