Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünün Etkileşimli ve Aktif Öğrenme Semineri İlgi Gördü
Fotoğraf- Rüzgar Dede
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü ile Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi ortaklığında “Düz Anlatımdan Etkileşime: Aktif Öğrenmeyi Derslere Taşımak” konulu seminer düzenlendi
Etkileşimli ve aktif öğrenme yöntemleri hakkında bölüm akademisyenlerine bilgi vermek amacıyla düzenlenen seminer, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitim, Araştırma ve İnovasyon Laboratuvarında gerçekleşti. Doç. Dr. Turhan Kahraman tarafından verilen seminere Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Derya Özer Kaya ile akademisyenler katıldı.
Programın açılış konuşmasını yapan Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Derya Özer Kaya, aktif öğrenme ile ilgili uluslararası düzeyde yapılan çalışmaların, bilgi ve verilerin paylaşılacağı semineri, eğitimcilerin çerçevesinin farklı ve değişen dünya ile uyum içerisinde olması gerektiği düşüncesinden yola çıkarak düzenlediklerini belirtti. Etkinliğin tüm katılımcılar için verimli ve güzel geçmesini temenni eden Prof. Dr. Kaya, bu tür eğitimlerin devam edeceğini söyledi.
Aktif öğrenme yöntemleri ile klasik eğitim modelini karşılaştıran Doç. Dr. Turhan Kahraman, çoğunlukla etkileşimli eğitim yaklaşımlarının benimsenmesine rağmen, öğrenenlerin, öğretmenlerin karşısında oturup ders dinlediği eğitim modelinin yalnızca Türkiye’de değil dünyanın çeşitli yerlerinde de hala uygulanmaya devam ettiğini belirtti. Doç. Dr. Turhan Kahraman, ülkemizde aktif eğitimin çok fazla bilinmediğini, eğitimde etkileşimin nasıl arttırılabileceği hakkında genel olarak yeterli bilgi düzeyinin olmadığını söyledi.
Sosyal ortamların ve iş yaşamının hızla değiştiğini vurgulayan Doç. Dr. Kahraman, bununla birlikte günümüzde kişisel sebeplerden ve öğrenme düzeyleri bakımından öğrenciler arasındaki var olan farklılıkların dikkate alınmasının ve eğitimin dinamik bir şekilde geliştirilmesi gerektiğinin altını çizdi. “Sadece bilgiyi verdim, bu ders benim için işlendi’ demek uygun bir yaklaşım değil” diyen Doç. Dr. Kahraman, etkin ve etkileşimli öğrenme yöntemleri hakkında detaylı bilgiler verdi.
Derslerde, konunun içeriğine de bağlı olarak, önemli noktadan önemsize doğru kronolojik bir sırayla, bir mantık çerçevesinde gidilmesi gerektiğini söyleyen Doç. Dr. Kahraman, anlatım hızının makul bir düzeyde olmasının da etkiyi arttıracağını dile getirdi. Etkin öğrenim yöntemleri ile ilgili literatürde yer alan ciddi kaynakların, öğrenim amaçlarını iyi bir şekilde oluşturarak dersin başında öğrencilere sunmanın öğrenme performansını en etkin şekilde arttıracağını gösterdiğini ifade eden Doç. Dr. Kahraman, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerine dinamik bir şekilde katılmalarının önemine değindi.
Doç. Dr. Kahraman, öğrencilere yaklaşım biçimleri, sınıfın düzeni, ders süreleri ve oyunlaştırma ve içerikle ilgili anekdot anlatma gibi farklı ve etkin öğrenme şekilleri ile ilgili kapsamlı bilgiler verdi.