EğitimEn GüncelİKÇU

SKS Medya ve İletişim Çalışmaları Topluluğundan Sosyal Medya Yönetimi Söyleşisi

Haber-Fotoğraf Rüzgar Dede

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) SKS Medya ve İletişim Çalışmaları Topluluğu, Yönetmen ve Sosyal Medya Uzmanı Seda Kanburoğlu’nu ağırladı

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) öğrenci topluluklarından SKS Medya ve İletişim Çalışmaları Topluluğu “Sosyal Medya Yönetimi” konulu söyleşi düzenledi. Yönetmen ve Sosyal Medya Uzmanı Seda Kanburoğlu’nun konuk konuşmacı olarak yer aldığı söyleşiye topluluk danışmanı ve Medya ve İletişim Bölüm Başkanı Prof. Dr. Cenk Demirkıran ile öğrenciler katıldı. 

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Prof. Dr. Demirkıran, yeni kurulan Medya ve İletişim Çalışmaları Topluluğu ile ilgili bilgi verdi. Topluluk çatısı altında, medya ve iletişim alanında uzman konukların katılacağı birçok etkinlik ve atölye düzenleyeceklerini belirten Prof. Dr. Demirkıran, İKÇÜ Medya ve İletişim Çalışmaları yüksek lisans mezunu olan ve birlikte birçok projede yer aldıkları Seda Kanburoğlu’nu İKÇÜ’lü genç iletişimcilere tanıttı. Sosyal medyanın profesyonel bir yönü olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Demirkıran, “Bir şirketin veya bir kişinin sosyal medyasını yönetirken paylaşım zamanı, hedef kitlenin belirlenmesi, reklam ve canlı yayın yapma saati gibi hususlar oldukça önemli. Şu anda sizlerin oturduğu bu sıralardan geçen eski öğrencimiz Seda Kanburoğlu, alanında uzman bir kişi olarak sosyal medyanın etkin ve doğru kullanımı ile ilgili bütün detayları sizlerle paylaşacak” dedi.  

Sosyal medya yönetimi ile ilgili İKÇÜ’lü genç iletişimcilere bilgi veren Seda Kanburoğlu, “Türkiye’de, 2011 yılından itibaren yaygınlaşmaya başlayan Instagram’ın bir pazarlama aracı olarak kullanılmaya başlanması birkaç seneyi aldı. Sosyal medya uzmanlığı ise, benim yüksek lisans eğitimime başladığım 2018 yılında yaygınlaşmaya başladı. Ben de o sıralar sosyal medya uzmanlığı eğitimi almaya başladım. Kısa film yönetmenliği, görüntü yönetmenliği ve yapımcılık da yapıyorum ama bizim alanımızda sadece film çekerek veya farklı şeyler yaparak tek bir kazanç elde edemiyorsunuz. Ücretsiz ya da cüzi bir bedel karşılığında bu işin eğitimini veren programları takip etmenizi tavsiye ederim” dedi.  

Sosyal medya yönetiminde hedef kitleyi doğru belirlemenin, zaman yönetiminin, algoritmaları doğru yönetmenin, ekipmanları yenilemenin, yenilikleri takip etmenin ve çağı yakalamanın önemine vurgu yapan Kanburoğlu, içerik hazırlarken doğru ve yanlış bilgiyi ayırt etmenin gerekliliğini anlattı ve konunun bir sosyal medya uzmanının ikna ediciliği ve güvenilirliği açısından hayati önemi taşıdığını vurguladı. Kaliteli bir fotoğraf, güzel ve doğru bir mesajla üretilen içeriğin sosyal medya yönetiminde yeterli olmadığını belirten Kanburoğlu, algoritma ve reklam kullanımı bilinmediği takdirde içeriğin kalitesinin hiçbir şey ifade etmeyeceğini söyledi.  Kanburoğlu, bir markayı doğru bir şekilde kişileştirmenin, o markaya bir karakter kazandırmak anlamına geldiğini dile getirdi ve kişileştirmenin renklerle, bir marka yüzüyle, logoyla veya belli başlı kodlarla yapılabileceğini detaylı bir şekilde aktardı.  

Etkinlik, öğrencilerden gelen soruların yanıtlanmasının ardından, Prof. Dr. Cenk Demirkıran’ın konuk konuşmacı Seda Kanburoğlu’na teşekkür belgesi takdim etmesiyle son buldu.