En GüncelİKÇUSosyal

Dünya Sosyal Hizmet Gününde İKÇÜ’de “Yeşil” Sosyal Hizmet Konusu Ele Alındı

Fotoğraf- Ahmoudou Mohamed

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dünya Sosyal Hizmet Gününü, İKÇÜ’lü öğrencilerin Sosyal Hizmet Bölüm Başkanı Doç. Dr. Melike Tekindal danışmanlığında hazırladıkları ve TÜBİTAK 2209-A kapsamında desteklenen “Yeşil” Sosyal Hizmet: Nitel Bir Araştırma başlıklı bilimsel araştırma projesini ele alarak kutladı

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü; paylaşılan bir gelecek bağlamında bireylerin, toplulukların, hükümetlerin ve kuruluşların anlamlı ve kalıcı bir değişim yaratmak için birlikte çalıştığı iş birlikçi ve kapsayıcı bir yaklaşımı ifade etmek amacıyla bu yılki teması “Ortak Gelecek İçin Dönüştürücü Bir Değişim” olarak belirlenen Dünya Sosyal Hizmet Gününde anlamlı bir etkinlik düzenledi.

Yeni gelişen bir alan olan “Yeşil” Sosyal Hizmet konusunda literatürdeki çalışmaları araştırarak sosyal hizmet alanına önemli bir katkıda bulunan İKÇÜ’lü Sosyal Hizmet öğrencilerinin TÜBİTAK tarafından desteklenen bilimsel araştırma projesinin ele alındığı program Hekim Hacı Paşa Konferans Salonunda gerçekleşti. Moderatörlüğünü Proje Danışmanı ve Sosyal Hizmet Bölüm Başkanı Doç. Dr. Melike Tekindal’ın yaptığı programda, “Yeşil” Sosyal Hizmet: Nitel Bir Araştırma projesinin yürütücüsü Emrah Çoban ile Nazlı Uğar, Berrak Turan ve Simge Yaver’den oluşan proje ekibi çalışmaları hakkında bilgi verdi. Programa çok sayıda öğrenci katıldı.

Proje Alana Önemli Katkılarda Bulunacak

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Doç. Dr. Melike Tekindal, sosyal hizmet alanının sadece dezavantajlı gruplarla ilgilenmediğini vurgulayarak, İKÇÜ’de vermiş oldukları eğitimle öğrencilerin çevresinde yaşananları her anlamda hissedebilen ve verili koşullarda iyilik halini arttırmak için çalışan bireyler olmalarını amaçladıklarını belirtti. Yeşil Sosyal Hizmet kavramının da bu çerçevede çevresini düşünen, saygı duyan ve bu saygı halini iyileştirme ve geliştirme yönünde katkıda bulunan bir anlayışı yerleşik kılmayı hedeflediğini anlatan ve Yeşil Sosyal Hizmet alanının Türkiye’de çok fazla çalışılmamış, yeni bir konu olduğunu dile getiren Doç. Dr. Tekindal, “Bu etkinliği, Yeşil Sosyal Hizmet konusunda Türkiye’de yapılmış çalışmaları tam manasıyla araştıran öğrencilerimizin TÜBİTAK tarafından da desteklenen projelerine dair deneyimlerini paylaşmaları için düzenledik. Proje ekibi, bu nitel araştırma süreci kapsamında Yeşil Sosyal Hizmet konusunu çalışan akademisyenler ve meslek elemanlarına ulaştılar ve zor bir sürecin üstesinden gelerek çalışmalarını tamamladılar. Onların henüz lisans öğrencisiyken böyle bir çalışmaya imza atmaları ve projenin sonucunda elde ettikleri çıktılar çok kıymetli. Çalışma yayına dönüştüğü zaman dünya genelinde ve Türkiye’de alana önemli katkılarda bulunacağını umuyorum. Sosyal hizmet alanına yaptıkları bu katkılardan dolayı da kendilerini tebrik ediyor, teşekkürü bir borç biliyorum” ifadelerini kullandı.

“Ortak Gelecek İçin Dönüştürücü Bir Değişim” Teması ile Uyumlu Bir Proje

“Yeşil” Sosyal Hizmet: Nitel Bir Araştırma projesi hakkında bilgi veren, proje yürütücüsü Sosyal Hizmet Bölümü 3. Sınıf öğrencisi Emrah Çoban, araştırmalarının Dünya Sosyal Hizmet Günü’nün “Ortak Gelecek İçin Dönüştürücü Bir Değişim” şeklindeki temasına uygun olarak insanların ve diğer canlıların sosyal refahını ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen Yeşil Sosyal Hizmet kavramı etrafında yapılan çalışmaları kapsadığını belirtti. Var olan kaynakların adil bir şekilde dağıtılmasını ve bu kaynakların sürdürülebilir olmasını hedefleyen ve bu amaçla uygulamalar gerçekleştiren Yeşil Sosyal Hizmet disiplini hakkında yaptıkları araştırmalar sonucunda en sık karşılaştıkları kavramların sürdürülebilirlik, çevresel adalet, ekolojik denge ve iklim krizi olduğunu vurgulayan Çoban, projenin amaç, hedef ve sonuçlarından da bahsetti.

Nazlı Uğar, Berrak Turan ve Simge Yaver’den oluşan proje ekibi ise çalışmaları hakkındaki genel bilgileri paylaşarak, araştırma yöntemini ve araştırma sürecinde edindikleri deneyimleri paylaştılar.