İKÇÜ’lü Akademisyenden “Çocuk Kütüphanelerinde Vizyoner Dönüşüm” Projesine Destek
Muhabir: Aleyna Arslanbaş
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Sosyal ve Beşerî Bilimler Fakültesi (SBBF) Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Ali Akkaya’nın eğitmen olarak yer aldığı “Çocuk Kütüphanelerinde Vizyoner Dönüşüm Projesi” İstanbul’da gerçekleşti
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Sosyal ve Beşerî Bilimler Fakültesi (SBBF) Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Ali Akkaya’nın eğitmen olarak katıldığı, Marmara Üniversitesi yürütücülüğünde Yıldız Teknik Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi iş birliği ve TÜBİTAK BİDEB 2237-A Programı desteğiyle düzenlenen “Çocuk Kütüphanelerinde Vizyoner Dönüşüm Projesi” İstanbul’da tamamlandı. Çocuk kütüphaneciliğinin ele alındığı ve 18 ilden 21 kütüphanecinin katılımcı olduğu projede, yeni nesil kütüphanelerde karşılaşılan sorunlar ile çocukların okuma oranlarını arttırmaya ve bilimle olan bağlarını kuvvetlendirmeye yönelik atılması gereken adımlar tartışıldı. Proje kapsamında eğitmenler tarafından katılımcılara drama eğitiminden, teknoloji odaklı eğitimlere; afiş tasarımı ve video kurgudan edebiyat okuryazarlığına kadar çeşitli alanlarda dersler verildi. “Çocuk Kütüphanelerinde Vizyoner Dönüşüm Projesi”nin eğitmenleri arasında yer alan İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) SBBF Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Ali Akkaya da çocuk kütüphaneleri ve kütüphaneciliğine ilişkin bilgi ve bilime dayalı alanlar hakkında eğitim verdi. Prof. Dr. Mehmet Ali Akkaya, çocuk kütüphaneciliğine destek vermek için çalışanların motivasyonlarını ve yetkinliklerini artırmayı hedefleyen ve kütüphane hizmetlerini geliştirip, okuma oranlarını iyileştirmeyi amaçlayan projeye; çocuk kütüphanelerinde ve kütüphaneciliğinde mekân ve mimarinin önemi ve yeri, çocuk kütüphaneleri ve kütüphaneciliğinde bilgi hizmetlerinin pazarlanması ve halkla ilişkiler, çocuk kütüphanelerinde yönetim ve mevzuat ile çocuk kütüphaneleri için işbirliği ve işbirliği kültürü şeklinde 4 ana başlık etrafında kurguladığı eğitimle katkılar sundu.